• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82399
+
-

بانوان بسکتبالیست به دنبال سکوی جهانی

ناهیده اسدی، عضو تیم‌ ملی بسکتبال سه‌نفره، در رقابت‌های جهانی برای حضور روی سکوی قهرمانی می‌جنگد

خبر کوتاه
بانوان بسکتبالیست به دنبال سکوی جهانی

«ناهیده اسدی» دختر بسکتبالیست تبریزی است که پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیموده و امروز به یکی از ارکان اصلی تیم ملی بزرگسالان تبدیل شده است. این ورزشکار ۲۳ساله یکی از هزاران استعداد خطه آذربایجان در ورزش است که در تمام رده‌های سنی تیم‌های ملی عضویت و در مسابقات متعدد برون‌مرزی حضور داشته است.

و جذب خود به بسکتبال را جنب و جوش بیش از حد دوران کودکی و شکستن حلقه بسکتبال مدرسه با وجود قد نه چندان بلند عنوان می‌کند. اسدی در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی بسکتبال سه‌نفره در چین با ایرنا گفت‌وگو کرده است که صحبت‌هایش را در ادامه می‌خوانید. 

اولین اردوی تیم ملی را چه زمانی رفتی؟

چند سال پیش بود که در رده سنی نوجوانان توانستم توانایی‌‌هایم را به نمایش بگذارم و اولین بار به اردوی تیم ملی نوجوانان دختر ایران دعوت شوم. همان سال در این رده سنی مسابقات چندجانبه‌ای برگزار شد که عنوان سوم را به همراه تیم ملی ایران به دست آوردم و بعد از آن هر سال به اردوهای تیم ملی در رده‌های سنی دعوت شدم.

چطور شد سر از اردوی تیم ملی سه‌نفره ایران درآوردی؟

این رشته در ایران و جهان نوپاست و من با توجه به فیزیکم توانستم در این رشته به اردوی تیم ملی دعوت شوم و بعد از حضور در بازی‌های آسیایی اندونزی که چند ماه قبل برگزار شد، به عنوان کاپیتان تیم ملی انتخاب شوم و قرار است در مسابقات جهانی چین به میدان بروم. در این مسابقات در گروه سختی قرار داریم و با تیم‌های آلمان، رومانی، اوگاندا و مغولستان رقابت خواهیم کرد.

پیش‌بینی شما از نتایج چیست؟ آیا می‌توانیم از گروه صعود کنیم؟

این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و در ورزشی که هنوز شناخته‌شده نیست نمی‌توان رقیبان اصلی و مدعیان را شناسایی کرد. بنابراین پیش‌بینی صعود به عنوان یکی از دو تیم راه‌یافته به دور بعدی کار سختی است.

یعنی قابلیت شکست دادن تیم‌های مغولستان و اوگاندا را نداریم تا با یک پیروزی دیگر در برابر رومانی صعود کنیم؟

اتفاقاً بخش غیرقابل‌پیش‌بینی همین‌جاست که بعضی تیم‌ها در این ورزش کیفیت خوبی از خود به نمایش می‌گذارند و در این وضعیت تیم‌های مورد اشاره شما یعنی اوگاندا و مغولستان شرایط بهتری نسبت به ۳ تیم دیگر دارند.

در تیم ملی سه‌نفره ایران در چه پستی بازی می‌کنی؟

پست تخصصی من پوینت ۱-۲ است، اما بسته به شرایط بازی و نظر کادر فنی در شوتینگ گارد نیز کار می‌کنم.

شما سابقه کسب مقام سوم لیگ برتر همراه با تیم بسکتبال شهرداری تبریز را داری. وضعیت این رشته را در شهر خود چگونه ارزیابی می‌کنی؟

در حال حاضر، تفکر حرفه‌ای و امکانات و تجربه لازم برای حضور در سوپرلیگ بانوان کشور در بسکتبال تبریز وجود ندارد و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی در بخش بانوان بسکتبال آذربایجان شرقی برای حضور در سطح اول بسکتبال کشور نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید